Achtergrond Home2Home


Monique Zwaan haalde eind jaren '80 haar universitaire diploma bedrijfskunde en begon direct in het bedrijfsleven. Ze haalde daarna haar Nima-C (Strategisch Marketing Management) diploma en werkt al meer dan 25 jaar in diverse internationale marketing banen. Ze werkte in diverse (FMCG) product- en marketing managers functies en was enkele malen lid van een Management Team.

In haar zakelijke leven staat haar passie voor (de marketing van-) sterke merken centraal. Wat beweegt een consument (om meer voor een merk te betalen), wat zijn sterke en zwakke punten van de organisatie, hoe ontwikkelt de markt, wat zijn trends: een strategische analyse maken en die vervolgens omzetten naar praktische plannen. Met een hands-on mentaliteit. Waarbij het de uitdaging is om ook met kleine(re) marketing budgetten efficiënt en creatief de consument aan te spreken. Met name het opzetten en uitvoeren van marketing- en mediaplannen (waarbij de interactieve digitale internet wereld steeds belangrijker wordt) en het bedenken én introduceren van nieuwe producten zijn Monique op het lijf geschreven. Monique woonde en werkte vijf jaar in het buitenland (Italië & België) en is nu neergestreken in Brabant. Overbodig te zeggen dat ze haar talen uitstekend beheerst (Engels, Italiaans, Frans, Duits). Gemiddeld 1 dag per week is ze actief voor de Fontys, waar ze of stagiaires begeleidt of voor de klas het marketing vak doceert. Daarnaast was ze in haar vrije tijd als vrijwilliger actief voor o.a. de Stichting VoedselAllergie, de Vereniging voor Mensen met Constitutioneel Eczeem en heeft ze haar eigen website www.kindereczeem.nl met meer dan 50.000 bezoekers per jaar. Momenteel is ze in haar vrije tijd Teammanager van het Nationale Damesteam Floorball. Het geeft voldoening ook iets pro deo te doen voor de maatschappij. Last but not least is ze samen met haar man de trotse ouder van 2 sportieve & studerende jongens, waarbij ze zelf zegt dat 'het werken haar een leukere moeder maakt'.